Velkommen til Andøy kommunes nye nettsider

Du er nå inne på Andøy kommunes nye nettsider. Sidene ble lansert 29. juni 2022.

Fargeprofilen

Hva ser du når du ser fargene på Andøy kommunes hjemmeside? Designeren hos Acos ser vinter i Andøy. Hun har tatt utgangspunkt i en visuell profil som Andøy kommune kjøpte da man ønsket å profilere Andøy som en nordlyskommmune. Fargene skal minne om det duse lyset som vi ser om vinteren.

Hvordan er sida bygd opp?
I forprosjektet til de nye sidene, sa innbyggerne at det var vanskelig å finne fram på siden. Vi håper at det blir mye lettere nå. Vi har forsøkt å gjøre veien til målet så kort som mulig.

Vil alt fungere med en gang?
Nei. Du vil kunne oppleve at enkelte skjema ikke er helt klare ennå. Og enkelte sider er fortsatt under arbeid. I tillegg kan du oppleve at om du går vi Google-søk, kan du havne på en side som ikke eksisterer. Årsaken til dette er at Google trenger noe tid for å oppdatere sine søkemotorer opp mot de nye nettsidene. Så for å være sikker på å havne på rett plass, anbefaler vi at du bruker de menyene og portalene på denne nettsiden for å finne det innholdet du er på jakt etter.

Har du forslag til forbedring, eller er det noe du ikke er fornøyd med?
Send en epost til oss her

Finn fram!

De nye nettsidene åpner med en forside. Her finner du det aller viktigste. Du kan søke deg frem til det du ønsker å finne, og du finner også lett frem de mest brukte sidene på nettsiden.

Kommunens tjenester er viet stor plass, og noe alle i kommunens administrasjon har vært med å utarbeide. For alle innen alle sektorer har vært med å skrive tekstene til sin avdeling.

Nedover på forsida finner du alt om politikk, vaksine og annen info som skal kan være nyttig for innbyggerne.

Nyheter har vi også. De ligger nederst på sida, men du får alle nyhetssaker opp når de blir offentliggjort om du følger Andøy kommune på facebook

Saksbehandlingssystem

Noen dager før de nye nettsidene ble lanserte, fikk kommunen et nytt saksbehandlingssystem.

Andøy kommune har frem til nå brukt det samme saksbehandlingssystemet siden 2007. Det har vært tungrodd, lite intuitivt og vanskelig for både innbyggere og saksbehandlere og manøvrere seg i. Da Andøy kommune bestemte seg for å lage ny hjemmeside, ble det også avgjort at de skulle implementere et nytt saksbehandlingssystem i løsninga.

Lettere for innbyggerne

Det nye systemet vil føre til at mange søknader kan sendes digitalt, gjennom nettsidene. Brukerne vil gjennom lett tilgjengelige skjemaer kunnesende søknader uten å bruke papir. De fleste sakene sendes rett inn i kommunens saksbehandlingssystem. Vi etterspørs så lite personopplysninger som vi kan for å ivareta personvernet best mulig. Innsending til saksbehandlingssystem er prioritert for å unngå e-post, som regnes som mindre sikkert enn avlevering rett til saksbehandlingssystemet.

Vi håper du er fornøyd med de nye nettsidene. Om det er noe du savner, eller er misfornøyd med, kan du ta kontakt med oss gjennom knappen under denne artikkelen.